wtorek, 28 listopada 2023

Reszta jest milczeniem.

"Stoned Gypsy Wanderer" to mój drugi oficjalny album, oryginalnie wydany przez teksańskie Kendra Steiner Editions w 2014 roku na płycie CD-R. Dla tych, którzy słyszeli wydany w 2011 na winylu i CD debiut "Second Hand Man", pewnie niezły szok.

Pierwsze przebłyski tytułu i niektórych utworów z "Gypsy", to jednak rok 2006, a pierwsze kompozycje włączone w repertuar płyty powstały w 2002 roku.

Wtedy jednak nic jeszcze nie było gotowe.

Ale kiedy już było, to okazało się, że "Stoned Gypsy Wanderer" to moje dzieło życia, album totalny, album spowity psychodeliczną mgiełką nonsensu. Album poetycki, rozmyty, rześki i surowy. Album ciekawy i inny.

Powstawał jedynie 12 lat, a to, co działo się od czasu jego wydania aż do roku 2023 to rozmaite zapiski na jego marginesie (z kilkoma wyjątkami).

Chciałbym zwrócić uwagę na winylowe wydanie "Stoned Gypsy Wanderer" (Ramble Records, Australia, 2021). Jest to na dzień dzisiejszy definitywna postać tej płyty, gdyż nagrywana była właśnie z myślą o winylowym nośniku, z wyraźnym podziałem na stronę A i B.

Swoją przygodę ze sztuką rozpoczynałem w 1998 roku, a więc 25 lat temu. Wydawałem płyty często i gęsto, ale myślę, że z perspektywy czasu i nieskończoności, są przecież artyści, którzy milczą 25 lat po wydaniu jednego kultowego albumu.

Może więc trzeba było milczeć w latach 1998-2014, i 2014-2023. Z jedną malutką przerwą na "Stoned Gypsy Wanderer" oczywiście. Może tylko na dzień wydania.

Reszta jest milczeniem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz